loading...
1 قدم | هر جا که هستید یک قدم به جلو بیاید ...
حامد بصیرت پور بازدید : 29 1391/11/03 نظرات (1)
وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.

نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است.

فرید فاتحی بازدید : 48 1391/09/26 نظرات (1)

 

تمرکز بر نقطه سياه


قديمي ترين تمرکز که تاريخي بسيار کهن دارد و در بيشتر فرهنگهاي باستاني و بومي و در ميان قبايل بدوي و بسياري از انجمنها و دسته هاي قديمي وجود داشته، تمرکز بر نقطه سياه است.
امروز نيزخيره شدن به نقطه سياه و تمرکز بر آن، يکي از اساسي ترين تمرينهاي مانيتيست ها و هيپنوتيست هاست. اشخاصي که تمرينات مختلف تمرکز بر نقطه سياه را انجام داده اند در برتري و تأثير گذاري نقطه سياه توافق کامل دارند.

(توصیه می شود افرادی که چشم ضعیفی دارند این تمرین رو یه مقدار زیاد انجام ندهند،چون ممکن چشم در اثر فشار زیاد ضعیف تر بشود )


روش تمرکز

يک نقطه سياه به قطر 1 تا 3 سانتيمتر بر روي يک زمينه سفيد قرار دهيد. اگر اين را با مداد سياه بر روي کاغذ مي کشيد، کاغذ شما نبايد خط دار باشد. اين نقطه را طوري روي ديوار نصب کنيد که وقتي .....

فرید فاتحی بازدید : 44 1391/09/22 نظرات (0)

 

این شعار را در ذهن داشته باشید که؛ «با شرایطی که دارم بیشترین تلاش خود را خواهم کرد.» نه اینکه فکر کنید «باید همه چیز کامل باشد.»


۱) هنگام درس خواندن کاغذ و خودکاری کنار دستتان بگذارید و فکرهایی را که به ذهنتان می رسد و مزاحم درس خواندتان می شود یادداشت کنید. با این کار دیگر نگران فراموش کردن کارها و ایده ها نیستید و به خودتان یادآوری می کنید درست است که این کارها به اندازه ای مهم هستند که آنها را یادداشت کنید و بعداً برایشان کاری انجام بدهید اما آنقدر مهم نیستند که به خاطرشان درس خواندن را متوقف کنید.

محمد باقر قدوسی بازدید : 52 1391/05/09 نظرات (0)

1-در مقابل آينه بايستيد و از خود تعريف كنيد:
 

اين كار در كسب اعتماد به نفس، بسيار مؤثر است. هر روز صبح چند دقيقه اين كار را انجام دهيد. سعي كنيد هنگام نگاه كردن در آينه به موارد مثبت چهره خود نگاه كرده و از آن تعريف كنيد.

محمد باقر قدوسی بازدید : 34 1391/04/29 نظرات (0)

رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمود:

هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار؛

رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم.

rtpps بازدید : 35 1391/03/25 نظرات (0)

 شُـکر آن نِعمت که تان آزاد کـــــرد
  نعـمتِ حــق را بــِبــایـد یــاد کـــرد
  چــــند انـــدر رنـجـــــــها و در بــــلا
  گفتی از دامم رهــــا ده، ای خــدا
  تا چنین خدمت کنم،احسان کـنم
  خاک انـدر دیــده ی شـیطان کـنم
  چون خـَلاصَت داد حَق، از امتحان
  هم چنانَستی که بودی هـمچنان        

"مولانا"

زندگی تان به رنگ خدا

rtpps بازدید : 46 1391/03/25 نظرات (0)

مولانا در بیان عشق چه زیبا می سراید:

هر چه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل آیــم از آن
گـر چـه تعبیـــر زبـــان روشن تر است
لیک عشق ِ بی زبان روشن تر اسـت
چـون قـلــم اَنـدر نـوشتن مــی شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
عـقل در شَـرحش چـو خـر در گِـل بخُـفت
شرح عشق و عاشقی هم عشق گـفت

mbg75 بازدید : 82 1391/02/04 نظرات (0)

این چیست که وقتی شما کسی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، تکانتان می‌دهد؟ اگر این عشق نیست، پس چیست؟

هوس در نگاه اول: شما جاذبه  خامی نسبت به فردی از جنس مخالف در خود احساس می‌کنید و سپس بسیار بیشتر از آن چیزی که عملا وجود دارد، دچار عواطف و احساسات می‌شوید. شما نه به این خاطر که عاشق شده‌اید، بلکه به این دلیل که ذهنتان تحریک  شده، مدام به او فکر می‌کنید.

mbg75 بازدید : 66 1391/02/04 نظرات (0)

تا همین چند سال پیش، انتخاب همسر در خانواده‌های ایرانی غالباً به این صورت بود که پسر آماده ازدواج ، مشخصات و خصوصیاتی که برای همسر آینده‌اش در نظر داشت را با کلی خجالت و سرخ و سفید شدن به خانواده‌اش اعلام می‌کرد و بزرگ‌ترهای خانواده با توجه به آن مشخصات و خصوصیات، دختری را در نظر گرفته و خانم های خانواده به خواستگاری او می‌رفتند. اگر در این مراسم دو طرف همدیگر را می‌پسندیدند، خانواده پسر برای بار دوم و این بار به همراه داماد به خانه عروس می‌رفتند و معمولاً با پیشنهاد یکی از بزرگترها، دختر و پسر در اتاقی جدا از سایرین با هم حرف می‌زدند و نظرات و حساسیت‌ها و دیدگاه‌هایشان در مورد زندگی را بیان کرده و توقعاتی که از همسر آینده‌شان داشتند را مطرح می‌کردند. در این نوع انتخاب همسر ....

yasinnnnn بازدید : 57 1390/12/23 نظرات (1)

باسمه تعالی

دوره ی جوانی دوره ای طلایی و بلکه فرا طلایی است، چرا که این دوره، فصل شکوفایی استعدادها و اوج توانمندی ها است.شناخت اهمیت این فصل زندگی و روحیات خاص جوانان و آشنایی با ادبیات گفتگو با این نسل و شناخت تهدید ها، آسیب ها و آفات از یک سو برای پدران، مادران، مربیان تربیتی، مسئولین و متولیان فرهنگ و ادب جامعه مهم و ضروری استو از سویی دیگر برای خود جوانان، چرا که این دوره، بهترین فرصت خودشناسی و بهره برداری از سرمایه عظیم و خدادادی جوانی است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 14,607